La importància de digitalitzar un negoci tradicional

dl., 25 de de gener de 2021
En els temps que vivim, qualsevol empresa que no estigui present en el món digital parteix amb un gran desavantatge respecte als seus competidors. Tot i això, a dia d'avui encara hi ha negocis tradicionals que no podem trobar a internet i que són invisibles a les xarxes.

Alguns d'aquests negocis o empreses formen part de sectors tradicionals que moltes vegades es neguen a adaptar-se al canvi i volen seguir fent el que han fet durant tota la seva vida, creient que les novetats tecnològiques o els avenços digitals no van amb ells i que no tenen perquè preocupar-se.

Al llarg de la història s'ha pogut comprovar que qui ha prosperat han estat les diferents generacions que s'han anat adaptant als canvis i evolucionant la seva forma de pensar i veure la vida. I és que igual que en la segona meitat de segle XVIII va tenir lloc la revolució industrial, que va comportar grans canvis que van revolucionar el món tal i com el coneixíem fins llavors, a dia d'avui estem immersos en una altra gran revolució, la del món digital i la indústria 4.0.

La digitalització afecta tots els sectors

La digitalització o la revolució de la indústria 4.0 ens afecta a tots i totes, i a tots els sectors, des de grans companyies fins a petites empresàries i empresaris autònoms. És cert que no afecta a tothom en la mateixa mesura, ja que segurament una gran empresa dedicarà els seus majors esforços a digitalitzar complexos processos de les seves cadenes de subministrament, per exemple. Mentre que un petit empresari es centrarà en dissenyar i obrir a el públic una pàgina web prou atractiva com per captivar als millors clients potencials del mercat.

Però, en definitiva, la digitalització és cosa de tots i totes. I és que a dia d'avui un negoci que no sigui visible a internet o a les xarxes és pràcticament invisible als nostres ulls. Aquest concepte va guanyant importància a mesura que passen els dies, i la pandèmia mundial en la que estem immersos accelera aquest procés.


Són moltes les persones que realitzen comandes de qualsevol tipus per internet, ja sigui menjar, roba, regals o qualsevol altra cosa, tot arriba a les nostres cases en només unes poques hores. A més, segons un estudi de l'empresa canadenca Hootsuite, un usuari que té accés a internet està connectat una mitjana de 6 hores i 43 minuts diaris, ja sigui a través d'un ordinador, mòbil o tauleta.

Aquesta última dada reflecteix clarament que internet i les xarxes socials són, a dia d'avui, el principal lloc en el qual captar clients potencials per a qualsevol tipus de negoci. I és que de poc li serveix a un negoci tradicional penjar un cartell de promocions o ofertes al seu local físic, tenint en compte que si fes el mateix cartell en format digital i el publiqués a les xarxes socials el podria veure a pràcticament tothom i tenir una repercussió milions de vegades més gran que la que tindria en el seu format tradicional.

Digitalitzar un negoci tradicional

Tal i com hem comentat, els avenços tecnològics no afecten en tots els sectors per igual, però tots i cada un d'ells s'han d'adaptar al món digital per treure el màxim profit respecte als seus competidors.

Poder fer promocions, ofertes o estar atent a les necessitats dels clients és algo que les xarxes socials i el món digital faciliten en gran mesura. En aquest sentit, un negoci tradicional que vulgui avançar, créixer o simplement no perdre els seus clients s'ha d'adaptar als canvis que van arribant.

A dia d'avui qualsevol empresa necessita tenir una pàgina web, un simple correu electrònic o una xarxa social en la que connectar amb els seus clients a qualsevol hora i qualsevol moment. Ni que sigui un petit comerç de barri, sempre podrà contactar amb tots els seus clients per fer-los arribar qualsevol tipus d'oferta, promoció o comunicat de forma ràpida i senzilla.


Digitalitzar un negoci tradicional en la majoria de casos no significa canviar un model de negoci que porta anys funcionant bé, sinó que simplement es tracta d’afegir complements que facin que el negoci vagi millor, com ara una simple pàgina web o tenir presència a alguna de les xarxes socials que sapiguem que utilitzen els nostres clients.

Crear un perfil empresarial a Instagram o a Facebook és una tasca senzilla que tots i totes podem dur a terme i que ens acostarà als nostres clients més del que ho estem fins ara. A més, en l'època en què estem és primordial poder comunicar-nos fàcilment i ràpidament ja que les mesures de sanitat fan que potser no puguem sortir com tant com estem acostumats.

En definitiva, el món digital comporta grans avantatges que els negocis tradicionals han d'aprofitar, des de crear una pàgina web per tenir presència online i ser coneguts a internet, a crear un perfil en una xarxa social o vendre articles en qualsevol lloc del món a través d'una botiga online. Són moltes les possibilitats que existeixen i hem d'entendre bé com aprofitar-les per treure el màxim partit al nostre negoci o empresa.